Hemma

när man är liten är man lycklig att ha ett hem
den som har ett hem som jag hade
kan inte förstå
hur det skulle vara utan

så blir man äldre och undrar var man är på väg
för man är på väg
till något
och det går inte att stanna hemma

oavsett hur många gånger man kommer tillbaka
oavsett att det inte finns något annat
så är hemma inte längre samma sak
och det föds en längtan
att hitta tillbaka
till något att kalla hem

jag är i en process
jag drömmer om turkosa hav och en vacker strandpromenad
ett ultimat klimat bortom isiga vindar
ett land med diversierad kultur
där vi får plats och passar in
under blå himmel ibland vid snöklädda berg
bland vänner och familj
men en mening att fylla
var är vi då?

letar i mitt okända Europa
undrar över den tropiska betongdjungeln i öst
det finns en plats mellan
där alla mina bitars puzzel blir den värld jag längtar till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0