Alla finns

människor som inte finns mer, var tog dom vägen?
jag ser mig själv och undrar hur var dom andra försvann
i hjärtan de finns,
i minnen av upplevelser som fanns
och också ännu finns

då i tid må likväl vara nu i ett minne
om du i en känsla finns kvar eller inte
det kan inte tiden bestämma
min uppfattning är min
och någonstans var jag bara en idé för oss som såg mig
och någonstans ska min andes tag se och synas
i det som var och varit
in i och utanför
i detta nu som jag aldrig kan fånga
eller bli fångad i
vem är vi?
om vi inte är fria att vara vem vi vill?
men vem jag blev hos någon annan vet inte jag
och vem du blev för mig är bara mitt
och vad är skillnaden på att finnas i någons minne
eller finnas vid någon sida
för det är skillnad
men vi alla finns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0